11.1.07

de lift

in de categorie: dat wil je echt niet meemaken.

we staan met z'n drieën in de lift. u kent het soort wel, zo een heel klein en vooral groezelig examplaar. drie etages staan we onder die andere grootstad, brxs. het knopje geeft aan dat we allen naar 0 willen. het spel gaat echter eerst naar -4, alwaar twee van de vier wachtenden aanstalten maken om het liftje te betreden. van het winnende duo dient gezegd dat ze nogal zwaarlijvig zijn. ik vermoed dat moeder en dochter samen goed zijn voor -ik vermoed alweer- driehonderd kilo? heb ik allemaal geen probleem mee hoor, maar het groezelige liftje van deze brusselse ondergrondse parking klaarblijkelijk wel.

TUUUUT-TUUUUT-TUUUT klinkt het plots, BLINK-BLINK-BLINK doet een alarmknop. hierdoor kleurt de lift helegans in van dat dreigend rood. for the record: of die rode gloed er ook echt was, kan ik niet met zekerheid zeggen. het kan heel goed zijn dat mijn angstige geest voor iets tussen de werkelijkheid en dat beeld zit.

terug naar de tutende en blinkende lift. de bij schatting 300kilo stapt één voor één terug uit. het andere duo, een iets courantere 150kilo doet een poging. *NO PROBLEMO*, zegt de lift en we zoeven naar boven... achter ons horen we nog een bulderende lach van het zwaarlijvige moeder-en-dochter duo. liever dat dan in een gênante stilte achterblijven, veronderstel ik.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

had jij nu net iets minder gewogen dan was hen misschien deze vernedering bespaard gebleven :p

gypsy zei

@pironik: aha maar daar wordt aan gewerkt hé!

yab zei

Goh, wat gênant. Gelukkig konden de dames er zelf nog mee lachen.

pierre du coin zei

Een collega zat hier op het werk onlangs een uurtje vast in de lift (niet dat ze zoveel weegt, gewoon een mechanisch defect). Als goede collega heb ik toen snel de liftbevrijdingsploeg van Schindler gebeld en heb ik een half uur op een stoel naast de lift gezeten met de nodige peptalk en feelgoodpraatjes kwestie om opkomende claustrofobie wat te bedwingen. SIndsdien neem ik ook als maar minder de lift. Ge weet maar nooit hé!

Anoniem zei

Heb je van je leven! Dikke mensen zijn er ondertussen aan gewend dat ze geaffronteerd worden door mensen die niet beter weten, maar als liften er nu ook al mee beginnen!

Filia Solis zei

Het op een ander steken, jaja ;).
Zoiets wil ik inderdaad níet meemaken ;)!

Anoniem zei

Moet inderdaad beschamend zijn. Welke parking was het trouwens? Ik ken er maar ééntje dus gok ik op Manhattan?

Anoniem zei

@yab, smiling cobra: ik had er wel dubbel gevoel bij hoor: enerzijds compassie, maar anderzijds was het zooo grappig (redelijk slapstick moment)

@pierre du coin: ik heb al vast gezeten in een lift, en neen, dat is idd geen pretje. helaas was er toen geen fijne collega in de buurt :-)

@filia solis: hihi, kan idd ook aan mijn gewicht liggen :-). welgekomen trouwens!

@young crazy fool: de alhambra of zoiets?