13.3.07

dat was alweer een tijdje geleden

bijna was ik vergeten hoe fantastisch het kan zijn uzelve een paar uurtjes onledig te houden met een boekske. het lag al een tijdje -correctie: een hele poos- op mijn nachtkastje te blinken, maar dit weekend geschiedde dan eindelijk. werd buiten in het zonnetje (!) en in sneltempo er doorgejaagd: a long way down van nick hornby. whiiii, wat een weekend zonder de computer vermag.

'in een sneltempo' want het was een alleraangenaamste nick hornby-mix die ik voorgeschoteld kreeg: alweer zeer ontroerende, grappige, treffende karakter- en situatieschetsen, en om de vijf botten een leuke verwijzing naar fijne airkes. qua ontspanningsliteratuur heerst nick hornby zwaar, als je het mij vraagt. als die referentie niet volstaat dan maar deze op de achterflap: "masterful...some of the finest writing -and some of the most outstanding characters- i've ever had the pleasure of reading", dixit johnny depp.

dankzij een stel heel lieve vriendinnen ligt er alweer vers gerief op de plank (merci merci merci!). toegegeven, het waren stuk voor stuk gehypete publicaticaties die op mijn verlanglijstje stonden. och whatever, ik ben der supercontent mee. het enige dat ik me wel afvraag, is wanneer ik dat stapeltje (en bij uitbreiding al die andere de boeken in de kast) ooit gelezen ga krijgen. tsss, en blinken dat ze doen!

2 opmerkingen:

patricia zei

gewoon één voor één, Nick Hornby is ook één van mijn favorieten, meestal blijft die niet lang liggen.

gypsy zei

@patricia: één voor één? awel zie, da's nog ne keer een gedacht :-)