13.9.06

over expats en toeristen

hallo iedereen! dit keer ook een bijzondere goeiedag aan de buitenlanders! gypsy wordt namelijk over de landsgrenzen heen gelezen, heb ik ontdekt. spannend en wijs dat ik dat vind. vandaar in deze post een klein woordje uitleg bij de expats (en enen toerist).
laten we beginnen met collega s. zij woont momenteel in dakar. vorig jaar, zo rond oktober, kwam zij met de (niet zo toffe) mededeling dat zij ons een 12-tal maanden zou verlaten . zij zou zich naar afrika begeven, om er bij de verenigde naties om te gaan werken. klinkt sjiek hé. ewel, dat is het ook. één spectaculair voorbeeld: "wie mijn baas is, vraagt u? kofi annan". of zij mijn blog leest, weet ik niet. het warhoofd is, na haar eerste bezoek, allicht al duust keer deze link kwijt. belangrijker is het feit dat zij in senegal woont, en en zo hebben wij in april met ons eigen ogen mogen zien: ze zit daar goed. afrika van alle kwaad redden, zal ze allicht niet kunnen bolwerken. maar kom, ze doet al veel meer dan dat ze zelf beseft.
tientjuuh verblijft sinds, ik geloof een kleine twee jaar, in new york city. en wat ik schoon vind, is dat ze daar woont omwille van de liefde. leeuuuv met een grote L dus. haar ventje is daar een wallstreet man en zij heeft er een job versierd op de belgische ambassade. helaas heb ik uit eerste bron vernomen dat dat laatste mooier klinkt dan het eigentlijk en feitelijk is... maar ze krijgt veel bezoek: momenteel van ruthje! amuseert u hé kind, ge hebt er lang genoeg naar uitgekeken!!! (maar euh: zjaloes dat ik ben!!!!)
zoals trouwe lezers van deze blog zich ongetwijfeld herinneren, zijn fannimus en ik een reisje aan het plannen naar de US of A. een korte stop in new york staat uiteraard hoog op de omvangrijke must-see lijst. ik kan evenwel melden dat die reis momenteel enkel en alleen in ons hoofd zit, en bovendien sinds enkele dagen ook re-de-lijk op de helling staat... daarover later meer...
nu wens ik enkele nog te zeggen aan de meiden: you go girls!!! *zwaait richting nyc*, *zwaait richting dakar*

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Vreemd is dat. Als ik er mijn stats op nakijk, is slechts 60% van mijn lezers uit België afkomstig. Dertig percent is Nederlander en de rest komt uit alle hoeken en kanten van de wereld. Zou het Nederlands dan toch een universele taal zijn?

Anoniem zei

Of course lees ik uw blog... Heel leuk is dat. Ik heb nogal wat vrije tijd tussen 9 en 5 en deze blog is dan één van mijn favorietjes.

Vanmorgen een spannende gebeurtenis in NY: bijna brand ! ...ze stonden al voor de deur van het Consulaat met hun kermiswagens en loeiende sirenes... die NYse binken. Het brandalarm gilde, mensen in paniek, airco stopte, de liften vielen uit, boodschap dat we niet mochten panikeren.... tien minuten later -tot onze stomme verbazing- bleek het vals alarm. En ik die dacht dat ik eindelijk eens in de armen van een held kon vertoeven voor 15 sexy seconden. Ik keek er al zo lang naar uit. Helaas... Amerikanen zijn daar meer nuchter in moet ik zeggen: die stonden al met hun "go-bag" of "survival-kit" beneden. Na 9/11 en de black-out zien die dat niet zo romantisch meer in ! Wie t niet meemaakt, voelt het duidelijk anders aan, zoveel is zeker.

Gisteren was het ook nipt moet ik zeggen. Ruthje stond op het balkon van ons appartement (op de 28ste verdieping) en ze leunde tegen de "ballustrade" net op de plaats waar er een opening is. Ze had namelijk niet gemerkt dat je daar eigenlijk tussen kan vallen. Ik weet ook niet waarom er een opening is in die "ballustrade" maar ik dacht dat iedereen dat "op het zicht" kon inschatten en dat het niet nodig was dat te vermelden. Ruth haar lenzen waren evenwel wat troebel -na de lange vliegreis- en het uitzicht bewonderend, leunde ze achterover net op de plaats van de opening.... Ze heeft moord en brand geschreeuwd toen ze zich realiseerde dat ze bijn 28 kopjes kleiner was. En t was precies nog mijn schuld !

O ja, nog effe vermelden: als iemand me een job kan versieren in PR, advertising, marketing, corportate communications... in NY, let me know !!!!!