20.12.07

tegenwoordig

in analogie met het woord van het jaar 2007 (bokitoproof: what the ef?) zou ik graag de mooiste uitdrukking allertijden willen introduceren. moet u eerst weten dat gezegdes, uitdrukkingen en spreekwoorden verre van rotsvast in mijn vocabulaire liggen: "hier ben ik om die riem onder uw hart te steken en al". het is dan ook niet bepaald hoge letterkunst waar ik mee kom aandraven. juist, want volledig op maat van mijn geboortedorp -excuseer: stad- eeklo gesneden. mijn oor hoort het graag wanneer ze in die contreien spreken van willen maar niet kunnen . wat ik dus beschouw als de allerfantastische uitdrukking ooit, de meestbetekenende ook en tegenwoordig oh zo hard van toepassing.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

da's in ieder geval beter dan het spreekwoord met dezelfde oorsprong: hij zoe zelfs zijnen duim in zijn gat breken

Anoniem zei

of: ge zoe em vijf frang geven