28.2.07

goddelijke combinés

men neme een serieuze brok tragiek, en voegt er een afgemeten scheut romantiek aan toe. vervolgens gooit men een stel steengoede acteurs en actrices bijeen, en smijt er een fantastische soundtrack tegenaan.

onlangs op de buis, en in relais op video gezien: eternal sunshine of the spotless mind, ofte één van de schoonste en meest verterende films al-ler-tijden (dank u, canvas!). dat de themesong everybody's gotta learn somehow van beck zich nu al geruime tijd in mijn hoofd genesteld heeft en van tijds daarboven afspeelt, neem ik er met graagte bij. is dat nu niet het triestigste en tegelijk mooiste liedje allertijden? (zie: de tekst, ik heb geen idee hoe ge hier muziek placeert).

ow en een ontboezeming: van mark ruffalo word ik bijwijlen helemaal puberaal. god knows why, het is nu niet bepaald nen george cloony hé. en hij heeft ne scheve mond, begot!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

dan maar een linkske leggen zeker?

ik heb indertijd ook van de film genoten.

Anoniem zei

Ongelofelijk schoon liedje, en héél mooie film... Een mens wordt er helemaal melancholsich van...

Anoniem zei

Awel bedankt voor de tip. In deze tijden van "information overload" vind ik het heel leuk eens een persoonlijke aanbeveling te krijgen. (idem voor boeken)

Ik word al helemaal week als ik de reviews lees... Ik zal maar om een zakske chips en een pakske KLEENEX gaan.

Anoniem zei

@pironik: merci voor de link!

@josie: ik zou zelfs durven zeggen dat een mens van minder melancholisch zou worden... het is nu een dag of vijf geleden dat ik film zag en is nog niet helemaal uit mijn systeem

@tien: whiii jij daar van ver over de plas :-) het is graag gedaan hoor; ik hoop dat je der van geniet!

pierre du coin zei

Het is de eerste en waarschijnlijk ook de enige film met Jim Carrey die ik kon uitkijken.

Anoniem zei

ewel, bij the mask, age ventura en batman had ik een gigantisch probleem met die vent, zo onuitstaanbaar aan over-acting doen!

maar!!

man on the moon, en de truman show zijn echte pareltjes... de cable guy, en me, myself and irene zijn ook nog te pruimen, al trekt hij daar wel heel den tijd van die gekke bekken.