10.9.06

gypsy toetst tof

we spreken zondag, 10u in de ochtend en gypsy staat op een volleybalveld. ja, ik verschiet er zelf ook een beetje van. moet zij op dat moment niet languit in bed liggen? aargh, rise and shine was dit keer de boodschap en wel omdat wij met de toffe toetsers ingeschreven stonden op het volleybaltoernooi van de oostakkerse chiro.
klein detail: het was de eerste keer in zowat drie maand dat gypsy een volleybal van dichtbij zag. heel vlotjes ging het dus niet. ander detail: de toffe toetsers zijn pas sinds vorige week opnieuw actief. in de zomer hebben we namelijk geen zaal ter beschikking (als daar iemand is die een goedkope zaal kent in het gentse, gelieve het ons te laten weten!!!). en aan de blaarmeersen gaan toetsen zat er deze zomer niet niet in, wegens ofwel te warm, ofwel... ja dat kan je zelf wel raden -laten we het maar niet te veel meer hebben over die triestige augustus.

de toffe toetsers is een samenraapsel van -enkele mannelijke krachten niet te na gesproken- gentse scoutsmeisjes waar lange j. en ikzelf eerder bij toeval in verzeild raakten. en je ziet, heel serieus nemen we het allemaal niet op. hoewel, we hadden t-shirtjes dit weekend! punt van kritiek was toch wel dat we liever met een logo van de morgen of de standaard gespeeld hadden. misschien lag het ons (basket-)uniform van het laatste nieuws dat we slechts 7de eindigden op een tiental deelnemende ploegen?

maar het was wijs. de chiro -en dat moet ik als scouters erkennen- had alles voorzien om er een fijn feestje van te maken. toffe ploegen, zes mooie velden, enthousiaste supporters, een bar, bbq en natuurlijk het schitterende weer zorgden voor een onvergetelijke (halve) dag. want gggrrlmppph, ik had nog enkele eindwerken te lezen gisteren... en oh ja, niet alle toffe toetsers staan op de foto, er zal nog druk gephotoshopt moeten om onze groepsfoto compleet te krijgen. korte j.: you hear me coming?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

De toffe toetsers ... het is een naam als een klok en het zou een titel van een Suske en Wiske-album kunnen zijn.
A propos, heb ik nu gehallucineerd of zat jij gisteren inderdaad even bij WordPress?

gypsy zei

@smiling cobra: nog een geluk dat we tof zijn, want op vlak van toetsen...

neenee je hallucineerde niet. onlangs heb ik het gepresteerd mijn blogspot naar de vaantjes te krijgen (altijd maar dat prutsen, terwijl ik er eigenlijk niets van ken). daarom startte ik in allerijl een wordpress op, maar een vriendin (die ik hier nog uitgebreid in de bloemetjes moet zetten) heeft de blogspot gered. en de wordpress-blog, die zal gewoon blijven staan tot ik er hier genoeg van heb...

Anoniem zei

De verdraagzaamheid in praktijk: een soutswijveke op de foto met als achtergrond 'Chiro leeft!'.

mooi, mooi!

gypsy zei

voor de volledigheid: de toffe toetsers is samengesteld uit (ex) st-lucia, ten berg, vvksm eeklo scoetsers. dat maakt van ons een multicultuerele bende, welja!

Anoniem zei

twas vriee waas! jammer dat ik tegen de middag ook al voort moest wegens de zee die lonkte. Dat was er ook aan te zien want achteraf heb ik gehoord dat we de beste waren van de ... jajaa ... de verliezerspoule, je ziet maar, de zwarte krullies zijn enkele onmisbare schakels van de ploeg!