16.10.06

and the story continues

jewel, beste mensen, het houdt niet op. vandaag zal zich alweder een historisch feit voltrekken. ahum, in het leventje van gypsy welteverstaan. na het ondertekenen van het compromis en het overmaken van het voorschot, zijn we beland bij heel de leningskwestie. vandaag gaan we bij de immotheker uitzoeken welke lening bij ons past (whiiii, laten we gewoon doen alsof het over een broek gaat), en deze meteen aanvragen... *gypsy oefent nu reeds de plooi in haar gezicht die zegt*: "juist ja, dat klopt als een bus. ik begrijp volledig wat u bedoelt." gene paniek, weet dat fan die plooi niet moet veinzen en dat zijn hoofd niet helemaal fuzzy wordt van dat cijferwerk.

soit, ik kijk eigenlijk al uit naar het moment dat we daar buitenwandelen en gaan beslissen waar we een hapje zullen eten (tips?). ja, nu het nog kan en al. niet alleen wij, maar ook het gentse horecawezen zal het gevoelen zo binnen een paar maanden...

oh ja, het lief die heeft vandaag ook nog een sollicitatie!! duimen maar...

9 opmerkingen:

Anoniem zei

En als de cava of ander bruisend druivenvocht plopt, plop ik gaarne mee...
sjapo!

Anoniem zei

allee vooruit! mag ik jullie alvast proficiat wensen ? wanneer wordt er gevierd?
wens uw lieve schat veel succes met zijn sollicitatie ; motivatie genoeg waarschijnlijk!

Anoniem zei

Dikke proficiat, dit is waarschijnlijk de belangrijkste aankoop van jullie leven dus daar mag je gerust een paar dozijn flessen op drinken... ;-)

toi toi toi Stefan

gypsy zei

@gnoerft: laat maar komen dat bruisend druivenvocht :-)

@mamaaken: merci, idd, zeker nu motivatie genoeg! oe ik hoop het
zo hard voor hem

@tdz: een paar dozijn?? voor wat zie je mij? euhm ja...

Anoniem zei

Ik duim vanzelfsprekend mee en ik wens jullie een comfortabele lening aan de laagst mogelijke intrestvoet.

gypsy zei

@smiling cobra: uw geduim is zeer welgekomen, bedankt! wat die leningsvoorwaarden betreft zal ik moeten rekenen op de inzichten van mijn vriend. maar daar heb ik wel vertrouwen in!

Anoniem zei

Veel succes met het vinden van de juiste lening

pierre du coin zei

Wat was ik blij dat die ganse leninghandel afgesloten was. Enkele tips:
* ga ook eens bij de bank langs van uw ouders. Meestal krijg je dan een extra korting.
* als je de voorwaarden hebt van een aantal banken, heb geen scrupules en toon het laagste aanbod aan de anderen. Vaak nemen ze er een copie van, moeten met hun hoofdkantoor overleggen en zeggen dan met een zucht dat ze er nog net onder kunnen. Ik vond het helemaal niet plezant om doen, maar hell, zo'n paar tienden procent scheelt wel heel veel...
Allé, veel succes nog hé.

gypsy zei

@young crazy fool: dank u wel! ik denk dat het gelukt is! we hebben een doenbare mensualiteit (jaja ik heb veel nieuwe woordjes geleerd gisteren), alleen moet ik wel de totale rentesom uit mijn hoofd krijgen (man wat loopt dat op!).

@pierre du coin: ja, vreselijk hé. merci voor de tips, maar ik vrees dat ik een hopeloos geval ben. ik heb me bij de man in het pak nogal aangesteld, vrees ik... als ik zenuwachtig ben, durf ik al eens de simpele ziel uithangen. ik ben dan ook een paar keren in een lachstuip geschoten (vb. bij de vraag: heeft het huis vier gevels, stelde ik me meteen een driehoekig huis voor...). gelukkig was het lief erbij en hebben we bij de laagste rente, nog een korting gekregen van 0.60