13.10.06

hoe zou het nog zijn...

...met prison break? ja, want ik heb nog niet de kans gekregen een aflevering te bekijken! enkele weken geleden was het in blogsaland prison break alhier, en wat een wat goddelijke acteur aldaar. mijn vraag nu: is het nog altijd de moeite? zal ik met andere woorden van mijn lui achterwerk komen om dvd'tjes te pakken krijgen?

ow ja, en wallander? dat valt me ietwat tegen: het onnodig traag tempo, de ongeloofwaardige en afgehaspelde plots, een gebrek aan sfeer maken er niet bepaald een thuisblijver van. niet onbelangrijk is dat de karakterloze kurt wallander van teevee uiterlijksgewijs in niets gelijkt op mijn boekversie van de man. big love kan me daarentegen wel ferm bekoren. het centrale gegeven van polygamie mag dan vreemd zijn, maar wat een stel goeie acteurs dat ze bijeengeraapt hebben! en uiteraard mist de occasionele (fijne) sneer naar fundamentalistisch amerika zijn effect niet. aan mijn beloved cold feet kan het evenwel in de verste verte niet tippen. de herhalingen van dat feuilleton hebben me heel de zomer, telkens in relais (op video), zoet gehouden. vorige zondag zond canvas de laatste aflevering uit. sta me toe me een beetje te voelen zoals die keer bij finale van de tekenfilmserie nils holgersson. ik geloof dat mijn reputatie van bleitmuil/drama queen dateert van de commotie rond dat dieptepunt uit mijn kindertijd.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

ik ben waarschijnlijk toch net te jong om van nils h. af te weten. al zeggen die ganzen/eenden me vaag iets.
aj aj, is rachel weer doodgegaan?
hm ja, prison break, ik blijf in elk geval volgen. al heb ik bij zo'n series vaak het gevoel dat ze het ook allemaal in de helft van de tijd kunnen vertellen. maar het is wel behoorlijk ja.

Anoniem zei

Ik heb Wallander nog niet gezien op tv, maar heb al twee of drie boeken er van gelezen en die waren toch wel super.

Anoniem zei

Doe mij maar de oerdegelijk spanning van Kapitein Zeppos en Johan does the Alverman

gypsy zei

@pironik: jup jup weeral ferm zitten meebleiten met adam en zijn en al zijn verdriet...

@young crazy fool: dat is het nu juist! omdat ik de boeken graag gelezen heb, keek ik reikhalzend uit naar de serie. maar in deze overtreft het boek enige keren de serie...misschien daarom ook dat mijn oordeel nogal streng is.

@gnoerft: ahum, het moet niet altijd pulp fiction by 30 degrees celcius zijn hé :-). maar zeppos en alverman: is dat niet van voor onzen tijd?? 'k geloof dat mijn ma daar in haar jonge jaren naar keek...

pierre du coin zei

Hé prison break wordt nog iedere aflevering beter. Ik ben al in het stadium dat ik iedereen de kast opjaag door luidop commentaar te geven à la "fuck neen, verstop dat niet daar" of "neen, u niet voorover buigen in de douche".

gypsy zei

@pierre du coin: azo enen zijt gij dus... tsss. allez, als ge u niet waagt aan het voorspellen van het plot, is het u vergeven :-). maar als ik het zo hoor, denk ik toch eens wat dvd'tjes te proberen versieren.

Anoniem zei

om nog maar te zwijgen van de jongentje en zijn paard (ben de naam van de serie vergeten) ... was da een drama !

en ja, kaptein zeppos en Johan en de Alverman da is wel heel lang geleden hoor!

gypsy zei

@mamaaken: oooohhh silas!!! inderdaad, elke keer weer spel op het einde. en maar niet geloven dat er ooit nog wel eens een aflevering zou komen...