24.10.06

nope, we zijn er nog niet helemaal

die ochtend trok zij gezwind naar de personeelsdienst om eindelijk eens die papiertjes in orde te brengen. flink toch? ware het niet dat zij een klein uur al wachtend verkwanselde om dan terug naar af gestuurd te worden met de mededeling: "ja hoor, die papieren zien er hé-le-maal in orde uit!, begeef u naar de balie en stop ze in de brievenbus aldaar". *juij* of zoiets? enfin, we kunnen alvast hé-le-maal gerust zijn op dat front.

was er nog dat ander papiertje waarvoor ik me naar een andere mevrouw moest begeven -jewel, ze maken het graag ingewikkeld bij ons. het papiertje waarvan sprake netjes ingediend, en te horen gekregen dat het toch wel een week zou duren voordat ik het ingevuld terug zou krijgen. dat eindje zou alvast niet tot zijn end komen vandaag.

enfin, arbeiten. juist ja, dat stond ook nog op het programma. flink en al! ware het in dit geval niet dat de rinkel van de telefoon weerklonk, juist op het moment dat ik daarmee zou aanvatten:

-"juffr vdv?"
-"jewel, daar spreekt u mee"
-"ah, juffr vdv, u kwam zonet bij ons langs, en heeft wat papieren bij ons achtergelaten. en euhm, ik geloof dat het belangrijke papieren zijn"
-"ah ja?"
-"ja, het betreft o.m. een verkoopsovereenkomst ?"

*aaarrrrghhhh*

en zo blijft een mens bezig natuurlijk. stressbestendiger worden: check. hoog op de to-do list: de war- voor mijn hoofd kwijtspelen.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Al een geluk dat ze zo vriendelijk waren van je hiervan op de hoogte te stellen. voor hetzelfde geld laten ze niets weten en ben je je papieren kwijt

Anoniem zei

sjans dan't nie de mannen van ivago waren...

Anoniem zei

Houd het hoofd koel en de voetjes warm en ... alles sal reg kom as ieder se plig doe.

gypsy zei

@young crazy fool/gnoerft: ja dat vond ik dus ook, ik ben zowat op mijn knieën binnengekomen, zo van: MERCIIIIIII!

@smiling cobra: ja ik probeer dat wel hoor die plig doe, maar zou er toch graag wat meer van willen begrijpen, van dat administratief doolhof...