10.10.06

gypsy gaat op verkenning

wat is het toch vreemd hoe een brein(tje), geheel onverwacht, overheerst kan worden door bepaalde zaken. kijk, ik had het van nooit mezelf verwacht, die huizenjacht. nog minder dacht ik ooit de mede-eigenares van een stulpje te worden. en dat ik ooit een melse (of is het mellenaarster?) zou worden, is al helemaal out of the blue gekomen. allemaal om te zeggen: lieve mensen, jewel, we blijven in de sfeer. ooit zal ik wel weer andere onderwerpen aansnijden op deze blog... maar het zal dus voor een andere keer zijn.

soit, ik doe mijn best. wacht, zal ik het nog even over de verkiezingen hebben? okay. omdat met onze we met onze beider mama's, broers en zus in 't straat een ghetto vormen, besloten we van de uitstap naar het stembureau een familie-uitstap te maken, gevolgd door een familiebrunch. samen bij ons thuis gezeten, staarden we nadien naar het sneeuwachtige scherm van onze teevee. toen we met zijn allen genoeg hadden van de herhalingen maar ook van de niet zo fantastische ontvangst, besloten we er nog een activiteit aan toe te voegen. werd het eens geen tijd melle te gaan verkennen? ziehier mijn eerste vaststellingen:

  • bij azuurblauwe hemel en stralende zon ziet onze gevel er plots veel beter uit
  • de pintjes zijn veel goedkoper in melle dan in gent, nl.1.20€ de pint
  • roomer of mojito hebben we evenwel niet gespot
  • we hebben veel frietkoten geteld, maar gelukkig heeft ook een pittaman er zijn gat in de markt ontdekt
  • de vlaams belangers zijn niet opgekomen in melle
  • uw café omdopen tot "melle rose place" maakt er nog niet direct een minder bruin of bruisender café van
  • er is een scouts in melle, maar ik heb de indruk dat de chiro er populairder is
  • de markt is op vrijdagochtend
  • ons huis ligt op 7,8km van de binnenring van gent, maar wel op 12km van de vlasmarkt (ouch!)

heb ik trouwens al vermeld hoe CONTENT ik ben dat er in GENT weldgelijk wijs gestemd geworden is?? een welgemeende proficiat ook aan lien die zichzelf gemeenteraadslid mag noemen, en aan aline die maar liefst 986 voorkeurstemmen achter haar naam kreeg. oei, en ik zou bijna helena vergeten te feliciteren! zij wordt naar alle waarschijnlijkheid gemeenteraadslid (districtslid?) voor groen! in borgerhout. gypsy duimt voor u, helena! ola en dan is er ook nog pascal, die voor de sp.a herkozen werd in elsene. proficiat allemaal!

.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Bij azuurblauwe hemel en stralende zon ziet alles er veel beter uit. Zelfs ik (maar eigenlijk is een gezicht ook een gevel).

gypsy zei

@smiling cobra: da's waar, maar wat de gevel (van het huis:-)) betreft is het ook een beetje een kwestie van gewoon worden, denk ik. het was nu de vierde keer dat ik er naar stond te kijken, en de eerste keer dat ik zoiets had van: mooi, mooi :-).

Anoniem zei

Het is maar een detail (en brengt me alsnog niet in de gemeenteraad) maar ik heb 986 stemmetjes behaald ipv 896.
Je hebt gelijk, het doet eigenlijk niets ter zake...

gypsy zei

@anonymous/aline?: voila opgelost! maar allez, da's toch wel belangrijk??? je mag terecht fier zijn op jezelf!