4.10.06

mijn heimat, in het nieuws

aha, ds-online zit dus in een nieuw kleedje. voor een gewoontedier als gypsy is dat een bummer. maar allez, nu ik een toer gedaan heb, denk ik wel mijn weg terug te vinden. en zoveel is er nu ook weer niet gewijzigd. dank ook aan misel voor de toelichting. mijn virtuele ontdekkingstocht bracht me zelfs bij de ds-quiz, alwaar één van de vragen over mijn oud scholeke ging:

Beelden van welke gebeurtenis, die op internet circuleren, veroorzaakten nogal wat ophef in een college uit Eeklo?

  • Scholieren die zijn (zich?) omkleden voor de turnles
  • Een drinkgelag in de leraarskamer
  • Een (verloren) voetbalwedstrijd tegen een meisjeschool
  • Een massale vechtpartij tussen de studenten

het betreft weldegelijk een multiple choice vraag, maar als ik zo even herinneringen oprakel zijn ze allen mogelijk. denkend aan de mooie tijd daar, zou ik op het tweede gegokt hebben. u kunt hier en hier lezen dat studenten aan het onze-lieve-vrouw-instituut (of is het intussen 'college'?) zich over de middag tegenwoordig amuseren met batteren -het enige correcte antwoord is dus nummertje vier. ze kunnen bij ds-online volgende week misschien een leuk vraagje rond dit verzinnen?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

hoorde ik gisteren nog een eekloos schoolgaand meisje op tv zeggen dat eeklo eigenlijk een stad is voor bejaarden. nu ja, als eens spelletje petanque de jeugd niet meer kan bekoren, misschien dan een gezapige knokpartij?

Anoniem zei

Het gevecht zal waarschijnlijk van hoogstaande kwaliteit geweest zijn, want met ordinair slaan en stampen zal een kwaltiteitskrant zich niet inlaten, denk ik.

Anoniem zei

Ik heb massa's ervaring met OLV Ten Doorn-college (of wat het ook mag zijn nu..)Ik ben daar toegekomen in het laatste jaar van de lagere school nadat het aantal leerlingen in mijn lokaal dorpsschooltje tot 4 gereduceerd was. Eensklaps werd ik naar de wereld van oilily, mexx, scouts of niet-scouts, irritante modellen in spee edm gekatapulteerd. Zwaar tegen mijn goesting heb ik dat eerste en tegelijk ook laatste jaar moeten uitzitten maar nadien ging het allemaal wel een stuk beter. De eerste jaren op het middelbaar gingen gepaard met een totalitair regime genaamd "Matheeuws" waarvan het belangrijkste lichtpuntje de totale rebellie van één van mij toen nog onbekende medestudenten (maar die nadien wel één van mijn meest dierbare vriendinnen is geworden.)Al wie van 79 en 80 is en die op ten doorn gezeten heeft herinnert zich ongetwijfeld nog die dwarse student die uit de rijen geplukt werd omwille van haar kaalgeschoren kapsel..those were the days..
Ik heb gemengde gevoelens tegenover Ten Doorn en ik vind Eeklo persoonlijk een zwarte plek op de kaart van Oost Vlaanderen (I know, het klinkt cru)maar kan niet ontkennen dat zonder die stad ik een boel toffe mensen die mij nog steeds nauw aan het hart liggen nooit zou hebben leren kennen..en dat zou heel jammer geweest zijn..

gypsy zei

@pironik: eeklo een stad voor bejaarden??? mja, het zou moeten zijn dat de leegloop zich definitief ingezet heeft.

@smiling cobra: wat fijn dat je mijn licht ironisch ondertoontje opgemerkt hebt! ik ben daar doorgaans niet zo goed in...

@ruth: eeklo is statistisch gezien zeker een zwarte plek: wlh, kansarmoed, drugs, milieu... ik heb er 16 vree wijze jaren mogen doorbrengen (vooral dankzij de scouts), maar zou er niet direct willen terugkeren. en daarbij: we hebben mekaar hier in gent hé :-)