7.12.06

sms nostalgie

moh ziet dat hier liggen, zo wijs: een stokse op mijn erf! ewel pironik, ik zal eens zien wat er in mijn vooroorlogs geval-met-krak-in-scherm te rapen valt. oei, het zijn precies allemaal frullekes die allicht leuker/grappiger/cooler/whatever waren op het moment zelve. zo in de zin van: "ge had er eigenlijk zelf moeten bij zijn". maar wat gevraagd wordt, dat draaien wij. ziehier dus een selectie van berichtjes die ik al enige tijd met me meesleur... (in chronologische volgorde):

flip lekker verder, das leuk; 0) ik kan strakjes langskomen mr das pas binnen een half uurke. çava? (collega/vriend b., 11 februari 2005) ma jong, ik was echt wel aan het flippen. had ik de avond ervoor zitten prutsen met het computerscherm van de pc op het werk. vraag me niet hoe of wat, maar opeens stond dat spel op video-modus of zoiets? echte horror was het. het enige wat nog verscheen was een griezelig kadertje dat steeds maar over en weer ging... daarom die avond nog naar b. gebeld (en niet naar de echte computerman, die zou me namelijk zien komen hebben amaai), maar zoals ik al zei, moest nog tot de volgende dag gewacht worden om te zien of ik dat scherm finaal naar het walhalla voor pc-toebehoren gestuurd had. niet dus. mijn eeuwige dank gaat hiermee uit naar b.

Ben net buiten, was je nt vergeten ;-) alles perfect! 2 handjes en voetjes, hartje klopt regelm, 58mm, nekplooi ok, heel actief, opluchting!! x (vriendin t.limburg, 23 november 2005). ik word nog altijd helemaal week wanneer ik dat berichtje lees. zeker ben ik niet meer, maar ik geloof dat deze sms na de eerste echografie kwam. los van de euforie, weet ik nog dat ik dacht: nekplooi? wat valt er daar nu uit op te maken... enfin, doet er niet meer toe. het venteke in kwestie is intussen al een half jaar oud! oela en nu ik er aan denk, vriendjes van ons zitten vandaag bij de dokter voor hun eerste echografie. haha, dat er gestalkt zal worden vandaag...allez ja, ik bel ze eens vanavond.

we zijn zonet gentenaar geworden! :-) (mama, 21 december 2005). dat was een allusie op het berichtje dat ik zelf zoveel jaren terug stuurde... god knows hoe content ik was om niet langer in brugge gedomicilieerd te staan. en intussen nog meer blijdschap want lange en korte j. wonen knal naast de deur, samen met de mama die er regelmatig passeert. wat zal ik die nabijheid missen wanneer we naar melle verhuizen (mijn schoonma woont trouwens ook bij ons in 't straat).

derrick zijne sidekick heet harry klein, hol mal den wagen...groetjes en pas op voor [censuur] (mede toffe-toetser r., 11 augustus 2006). kwam na een hevige cafédiscussie. allez ja, cafetariadiscussie (we hadden er juist een partijtje squash opzitten). of neen, na een gesprek vol gefronste wenkbrauwen en gepijnigde tronies, want aaaaarghhhh, hoe heette de sidekick van derrick ook alweer?? bij deze dank u r. om me zo snel uit mijn lijden te verlossen die keer, om mij van dit levensbelangrijke antwoord te voorzien.

LOVE YOU XXX (fantje, 06 oktober 2006). ik zat toen alweer terug op het werk, en stond nog stijf van de adrenaline door dit hier.

Dag t.je, alles ok? Ik heb het boek van tante rosette toegestuurd gekregen. Als ik het gelezen heb, naar wie verzend ik het dan? Grtjs jan (neef jan, 11 oktober 2006). zie deze post -met dank aan pironik voor de mooie titel.

helabaatjes, ben te bereiken op xxx/xxxenzovoort. grtjs. (mama, 05 december 2006). je zou het niet zeggen maar dit bericht krijgt met voorsprong de prijs voor grappigste sms in mijn vooroorlogs geval-dat-altijd-uit-elkaar-valt. om een lang verhaal kort te maken: mama verliest gsm. gestolen/verloren?? dat weet ze niet. gokt op het eerste. doet aangifte bij de politie. krijgt enkele dagen later telefoon: wen em teruggevonn, komt em moar hoalen. krijgt echter enkel simkaart overhandigd. de telefoon zelf, die was blijkbaar tot moes herleid. der was nen camion of zo overgereden.... toen ik dit relaas even later aan de telefoon hoorde, kreeg ik nu toch ne keer de slappe lach! allez, da's toch pure slapstick. neen? goh ja, ge had er zelf moeten bij zijn hé.

oei ik ben er precies helemaal in opgegaan, in mijn oude berichtjes.... hoog tijd om mij van dat stokske te ontdoen. van lien had ik graag wat inside information gekregen uit de gentse wandelgangen, van aline meer van datzelfde en evt. ook woelige berichten uit het gentse nachtleven, en sir robin die mag ook zijn boekje eens open doen!

3 opmerkingen:

Sir Robin zei

Oeioei ... nu heb ik het ook aan mijn been, zeker. Ik bewaar eigenlijk geen sms-jes. Van zodra mijn geheugen vol geraakt wis ik de hele handel.

Maar ik zal zien wat ik kan doen ... ik zal vanavond een poging ondernemen om een antwoord te posten.

Anoniem zei

Hey T.tje, zo schattig dat je dat smsje bewaard hebt!! Niet te geloven dat onze Manu een dik jaar geleden nog maar enkele millimeters groot was! Je zou het niet zeggen als je onze bink nu ziet: hij is ondertussen 70 cm en 8kg. En dan te denken dat de kans erin zit dat hij uitgroeit tot een reus van 1m92, zoals zijn papa...

Tine (Limburg, blijkbaar ;-) )

Anoniem zei

@sir robin: maar je moet je niet verplicht voelen hoor!

@tine: je zal altijd wel een beetje tine limburg blijven hé (met al die tines :-)). indrukwekkend inderdaad hoe hard jullie venteke groeit!!!