6.8.06

home alone

toen mijn lief in mei vorig jaar een nieuwe job kreeg, vertelden de volvomannen er niet bij dat ze hem *af en toe* naar het buitenland zouden sturen. rond oktober-november begon het spelleke. eerst mocht hij een week naar nederland, direct erna naar frankrijk. gypsy was der niet content mee. vooral eigenlijk omdat een aanzienlijk deel van fannimus zijn collega's zowat *constant* in het buitenland gestationneerd zit. daarmee bestond de vrees dat zij met hem ook plannen in die richting hadden. zo ver is het gelukkig niet gekomen, die buitenlandse tripjes zijn eerder uitzondering dan gewoonte.
niettemin is het moederziel alleen thuis achterblijven elke keer weer een aanpassing van formaat. maar der is een troostprijs! gypsy heeft namelijk een deal gesloten met het lief. zo van: "ok, je 'mag' voor het werk naar het buitenland", maar: "hier zijn mijn twee voorwaarden". één: stuur mij dan een postkaartje. twee: breng een souveniertje mee. dat eerste lukt nooit -spijtig maar begrijpelijk want veel meer dan luchthavens en industrieterreinen ziet hij daar niet. het tweede heeft gypsy intussen al redelijk wat lekkernijen opgeleverd. onder de toppers behoren serranoham, sherry (spanje), zalm (noorwegen) en porto (portugal).
nu hebben ze hem echter in polen gestoken! mmm, ik vraag mij werkelijk af wat de specialiteiten daar zijn. vettige saucijzen? borsjt met rode bieten? nep-vodka? not very tempting... en ocheere da ventje! of ben ik nu de bevooroordeelde trut aan het uithangen?

7 opmerkingen:

Anoniem zei

De alcohol uit Polen niet onderschatten Teuntje... ik denk dat een paar glazen strofsmirnofwhateverever je het Gentse-feesten-gevoel in no time kunnen teruggeven ;-)

Anoniem zei

Fantje said...
Rapport uit Krakow:
de communistische geest is hier niet ver weg: apathische mensen, grijze appartementsblokken en echt geen kl*ten te doen). Ik zit hier dan ook op een hotel ver van het centrum (niet dat er daar iets te beleven valt) en er blijkt hier een bus bejaarde Italianen te zijn aangekomen. Lachen!!!
Neen, Polen wordt definitief van potentiële reisbestemmingen geschrapt. Laat dat duidelijk zijn.

gypsy zei

en die alco waarvan sprake bij tdz dan?

yab zei

Euhm. In Polen hebben ze de beste wodka ter wereld. En je moet zeker eens Krakow bezoeken, fantastische stad.

pierre du coin zei

Onze reis naar Polen (Krakov, Tatra-gebergte en dan naar het oerbos van Bialistok) is heel goed meegevallen. Veel mooie gebouwen door goede stielmannen neergezet!

Anoniem zei

Bevooroordeelde Trut! :)
En niets te doen in Krakow, dat is dan ook wel omdat je niet uit je hotel kamertje komt waarschijnlijk?
Er is een vrij bloeiend nachtleven in Krakow, met een heel spectrum van gaande van platte disco's tot hippe jazz clubs. ( Zoek eens naar The Steel Magnolia's ( Stalowe Magnolia) toffe club met vaak beestig goede jazz bandjes op het podium). En in tegenstelling tot Gent ligt in Krakow het nachtleven niet stil na de Gentse Feesten.
Neem een dezer eens een taxi naar het centrum, en be suprised :)
Enfin, ik zal me maar in houden, ik snap alleen niet hoe je zo een oordeel over Krakow kunt vellen, tenzij je nooit echt de stad gezien hebt en enkel het grauwe industriele department ernaast.

gypsy zei

@tdz, yab, pierre du coin, crowley: dank voor de tips... ik heb ferm veel goesting gekregen in polen maar vrees dat deze bestemming er één zal zijn zonder het lief erbij. hij zat niet -zoals hierboven vermeld- in krakow doch in één of andere verloederde provinciestad (en ja hij heeft alleen het hotel en industriepark gezien). voor mij was er dit keer zelfs geen souveniertje bij. de dealbreaker! boehoe de beste vodka ter wereld zal voor een andere keer zijn