31.8.06

meet the guests: de politiekers

zoals u reeds heeft kunnen opmerken, staan ook op deze blog enkele links vermeld. vandaag: een klein woordje uitleg bij de politiekers op dat lijstje. het is te zeggen, twee aanstormende politieke talenten die in oktober voor het eerst opkomen, en wel voor de sp.a in gent. ok ok toegegeven, ik heb al heel wat reclame verstopt in mijn postjes, maar euh, dat het tijd is voor wat meer uitleg!

deze meisjes, wel jongedames, ken ik beiden in persoon. de één uit een niet zo ver, de ander uit een iets verder verleden. aline ontmoette ik tijdens de studententijd en met haar verken ik bij tijd en stond nog steeds het gentse terras -en nachtleven. lien zat een paar jaar hoger in de middelbare school. ze weet het mischien niet, maar ze heeft voor een stuk bijgedragen tot mijn latere studiekeuze, en aldus ook tot het feit dat ik aline ooit heb leren kennen. hun websites dan, want daar gaat het over.

deze van aline is uit constructie! hierbij ook een pluim aan benji, want het is werkelijk een originele en leuke site geworden. sinds vorig weekend kunt u er niet alleen haar mooie foto's bewonderen, maar ook enige info vinden over haar persoon, en allerbelangrijkst, wat uitleg bij haar strijdpunten. deze zijn: huisvesting, meer kinderopvang (pendelkribbe) en groen in 't stad.

lien heeft naast haar persoonlijke blog, sinds kort ook een politieke. tot nog toe kon je er haar wedervaren met het politiek bestel en het campagnevoeren op nalezen, en heel binnenkort zal haar programma er geopenbaard worden... ik heb zo een vermoeden dat ook daar de pendelkribbe één van de voornaamste punten zal zijn.

en ja, een niet onbelangrijk boodschap voor de stemgerechtigde gentenaars: in oktober vind je deze dames in de uiterst linkse kolom, respectievelijk bij nummer 18 (aline maes) en bij nummer 8 (lien braeckevelt).

Geen opmerkingen: